Rondje Koh Samui

6 juni 2019 - Lamai, Thailand

Vandaag hebben we een auto gehuurd om het eiland te verkennen. We hebben een route uitgestippeld langs allerlei bezienswaardigheden van Koh Samui.

Onze 1e stop was bij de rotsen Hin Ta en Hin Yai. Met een beetje fantasie (niet zo heel veel hoor) kun je hierin de geslachtsorganen herkennen.

Verder naar stop nr 2, de Secret Buddha Garden. Verscholen hoog in de heuvels, onze huurauto had best moeite met deze steile weg. Gelukkig zijn we er gekomen en het was leuk om te zien. Meerdere beelden van dieren en boeddha's stonden langs een kleine waterval.

Op naar de volgenden stop, Nathon. Hier was de pier waar we aangekomen zijn. In dit deel van Koh Samui is nog niet veel massatoerisme, het is authentieker. Hier hebben we wat gedronken en toen we aan het genieten waren van ons drankje brak er een stortbui los. We hadden aan paraplu's gedacht maar die lagen alleen nog in de auto....gelukkig is Marco toen de auto gaan halen voor zijn prinsesjes!

Onze route ging verder over de rondweg naar Bophut (Fisherman's Village) Hier wel veel toeristen winkels, maar wel een leuk straatje vlak langs het strand. Hier hebben we gelunched met een prachtig uitzicht op de zee.

Met onze volle buiken gingen we naar de Big Buddha, gelegen op een schiereilandje aan de noordkant van het eiland. Een groot boeddhabeeld met een mooi versierde trap er naar toe, een boeddha vol kleur! Iets verderop bezochten we ook Wat Plai Laem. Ook een kleurrijk tempelcomplex met 3 verschillende tempels/beelden ieder op een eigen eilandje.

Als laatste stop wilden we een drankje doen bij een restaurant ook weer hoog in de heuvels vlak bij Chaweng, de ' Jungle Club'. De weg ernaar toe was nog steiler dan de weg naar de Secret Buddha Garden, dat we hier verder vanaf gezien hebben.

We vonden het nu wel tijd worden voor duik in zee/zwembad. Het zeewater was heerlijk warm, lekker om een beetje rond de dobberen op de golven.

's Avonds lekker gegeten, weer Thais, bij een heel goed restaurant. En als toetje een ijsrol, vers gemaakt!