Banaantjes, modderbaden en relaxen

7 juni 2019 - Lamai Beach, Thailand

Naar deze dag had vooral Iris uitgekeken: we gingen naar Samui Elephant Haven, een opvang voor olifanten die gered zijn uit de toeristenindustrie. De olifanten die gebruikt worden in zogenaamde 'riding camps'  zijn en worden gruwelijk mishandeld om dit te moeten doen. Toen we bij deze opvang aankwamen kregen we eerst een korte film hierover te zien, waar je maag van omdraaide en de tranen over je wangen liepen. Gelukkig hoeven de dieren die hier zijn dit nooit meer mee te maken en worden ze hier liefdevol verzorgd.

In deze opvang zijn nu 9 olifanten. We begonnen de olifanten banaantjes te geven vanaf een platform. Daarna kregen we allemaal een zonnehoed en nog een tas met banaantjes mee (als voer voor de olifanten) en gingen we naar de olifanten toe. We mochten heel dichtbij komen en konden zo genieten van deze fantastische dieren.

Op verschillende plekken op deze opvang waren olifanten. Een aantal leven al in een kudde en anderen werden nog apart opgevangen. Deze waren net nieuw en moesten nog wennen aan hun vrijheid. Ook was er een moeder met jong die zo beschermend was dat ze andere olifanten niet bij haar jong in de buurt wilde.  Een mannetjesolifant stond ook apart omdat hij agressief was en daarom niet bij de kudde kon.

De olifanten kunnen in deze opvang gewoon olifant zijn: eten, spelen, rondlopen en een (modder)bad nemen! Na de lunch was deze ochtend weer voorbij en moesten we weer afscheid nemen van deze mooie dieren.

's Middags weer gezwommen en daarna hebben wij dames genoten van een voetmassage in een van de vele massagesalons hier. Was heerlijk en als toetje kregen we ook nog een korte hoofden nekmassage. Daarna nog een Cocktail by Pik en wat zullen wij lekker slapen!

1. Joke en Ben:
    7 juni 2019
    Geweldig Paulien! Ik beleef alles weer toen wij er waren. Prachtig om te lezen en zien hoe jullie genieten ,nog een goede reis verder. Groetjes van ons.