Markten en spoorwegen

29 mei 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag stond er veel op ons programma. Vroeg op, de wekker ging al om 5.45u! Om 7.00u waren we klaar om te vertrekken. We lieten het chaotische Bangkok achter ons en gingen op weg naar de Railway Market, een markt vlak langs het spoor. Als de trein hier langs komt wordt alle verkoopwaar aan de kant gezet en kan de trein er langs rijden. Deze rijdt zo dicht langs dat je hem kunt aanraken!

Volgende stop was de Floating Market van Damnoen Saduak. Met een bootje gingen we langs allemaal kraampjes en bootjes met etenswaar en souvenirs. Erg toeristisch en schreeuwerig, maar toch leuk!

Na de markten hadden we een lange rit voor de boeg op weg naar Kanchanaburi aan de rivier Kwai met zijn bekende (spoor)brug. Deze Death Railway is gebouwd in de 2e wereldoorlog in opdracht van het Japanse leger, om een verbinding te maken tussen Birma en Thailand. Talloze mensen zijn hier omgekomen, de omstandigheden waarin er gewerkt moest waren vreselijk. We bezochten hier het Thailand-Burma Railway Mseum en de Erebegraafplaats.

En toen naar ons hotel, heerlijk in het zwembad plonsen! Vanaf het zwembad heb je uitzicht op de rivier en de beroemde brug.  Wat is het hier mooi en rustig, echt fantastisch. Ook al is hetgeen wat zich hier heeft afgespeeld erg heftig.

's Avonds naar de brug gelopen en er overheen gewandeld, apart om zo over de spoorails te kunnen lopen. Morgen zien we nog meer geschiedenis van de Death Railway.

1. Monique Hendriks:
    29 mei 2019
    Leuk om jullie te volgen, geniet ervan!
  2. Joke en Ben:
    29 mei 2019
    Leuk om weer terug te zien! Heel veel plezier en lekker genieten. Groetjes
  3. Connie Posthumus:
    29 mei 2019
    Mooi Paulien, lekker genieten!