Heftig verhaal met een mooi uitzicht

30 mei 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag begonnen we de dag met ontbijt met een prachtig uitzicht op de rivier Kwai. We hebben niet elke dag zo'n mooi uitzicht!

Om 8.00u stonden onze gids Nuch en onze chauffeur Kem klaar om ons naar de Hellfire Pass te brengen. Op deze plek is ruimte voor de beruchte spoorlijn door een granieten rots gehakt door krijgsgevangenen en geronselde Aziaten. Omdat de Japanners de spoorlijn snel klaar wilden hebben werd er dag en nacht gewerkt. 's Nachts werd er gewerkt bij verlichte bamboe fakkels vandaar de naam Hellfire Pass. De omstandigheden waren ook hier vreselijk. De rondleiding begon in het museum en daarna wandelden we buiten over de spoorlijn door de uitgehakte doorgang, we kregen uitleg via een audiotour (in het Nederlands)......

Na deze indrukwekkende ervaring kregen we een heerlijke lunch, Thais eten is echt ontzettend lekker! Het restaurant lag vlak bij het station waar we op de trein stapten om terug te gaan. De trein reed over hetzelfde traject als in de oorlog gemaakt is. Onderweg genoten we van het mooie uitzicht. Na de brug over de rivier Kwai stapten we uit en gingen we terug naar ons hotel. Tijd voor een duik in het zwembad en een beetje relaxen.

Morgen op weg naar onze volgende bestemming: Ayutthaya