Hiking door Erawan watervallen op weg naar Ayutthaya

31 mei 2019 - Ayutthaya, Thailand

Helaas moesten we vanmorgen weer afscheid nemen van ons mooie hotel aan de rivier Kwai. Onze eindbestemming van vandaag  is Ayutthaya, maar we maken een tussenstop bij het Erawan National park. Hier zijn op 7 niveau's watervallen, waarin je ook lekker kunt zwemmen.

Eenmaal aangekomen begonnen we onze wandeling vanaf niveau 2, waar we ook gelijk al even gingen zwemmen. Dat was nog best even schrikken want er zwommen ook vissen die aan je lijf/voeten kwamen knabbelen als je even stil stond in het water (soort van dr Fish maar dan waren ze 20 cm!) Gauw wegzwemmen dus dan had je er geen last van.

Op de niveau's 2, 3 en 4 kon je zwemmen, tot daar was het ook goed te wandelen. Naar de hogere niveau's was het een serieuze klim: over rotsen en soms ook door het water en dan in een tropische temperatuur! En dan is met je voeten door het water klossen echt niet zo erg. Ook hier was het weer pachtig, de foto's lijken wel nep, maar het zag er echt zo uit hoor. Na niveau 7 weer naar beneden gehiked en daar nog weer even lekker gezwommen om af te koelen.

Toen was het tijd voor een hele lange rit naar Ayutthaya,de oude hoofdstad van Thailand, met zijn vele ruines. Toen we aankwamen bezochten we hier al de Wat Phra Si Sanphet met zijn 3 stupa's waarin resten van 3 koningen begraven liggen.

Toen naar ons hotel, waar we heerlijk zullen slapen. Morgen gaan we nog meer tempels ('Wat') bezoeken, maar eerst uitslapen! We hoeven pas om 11.00u klaar te zijn voor vertrek en dat is best lekker na al deze indrukken tot nu toe.