Bangkok, fietsen en meer

28 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen moesten op tijd er uit want we werden om 8.30u opgehaald voor een fietstocht door 'het andere Bangkok'. Na een rit door het chaotische verkeer kwamen we aan bij de fietsverhuur. We hadden een private tour, wat een luxe. Met de fiets op de boot naar Bangkachao, aan de overkant van de rivier. Over smalle paadjes langs klongs ging deze mooie fietstocht door de 'jungle' en onderweg kregen we Mango with sticky rice. Na deze belevenis gingen we afkoelen in het zwembad van ons hotel. Hadden we wel even nodig.

Toen vonden we het tijd om the Grand Palace en Wat Pho te gaan bekijken, dat moet je gezien hebben als je in Bangkok bent. Met de BTS skytrain (koud!) en de ferry (warm!) gingen we er naar toe. Heel jammer maar The Grand Palace was al dicht toen we er aan kwamen...festiviteit rondom de kroning van de nieuwe koning. Ook de Wat Pho konden we niet meer in....ook dicht....tja, niks aan te doen. Volgende doel was de Wat Arun, deze konden we gelukkig wel bewonderen. Prachtig versierd, met tegeltjes, beelden en belletjes! Gelukkig niet voor niets onze knieen en schouders bedekt ;)

Vervolgens wilden we naar Kao San Road, de bekendste straat van Bangkok. Hier zijn we met een Tuk Tuk heen gecrosst.  Met zijn vieren erin gepropt en gassen maar! Op Kao San Road werd je van alles aangeboden: schorpioenen op een stokje (iek), massages, maatpakken (Marco), cocktails en overal kon je komen eten. Leuk om gezien te hebben, maar daarna gauw weer weg!

Morgen gaan we verder naar Kanchanaburi, zin in !