2e dag in Khao Sok

3 juni 2019 - Cheow Lan Lake, Thailand

Vanmorgen weer vroeg op want we gingen op 'mistsafari': dieren spotten vroeg in de ochtend. Om half 7 de wekker en om 7 uur stapten we weer in een longtailboot. Na nog geen minuutje varen zagen we al een Hornbill paartje (neushoornvogels) en 2 gibbons hoog in de bomen slingeren. Verder mooie uitzichten met flarden mist tussen de bomen en genieten van geluiden van de jungle.

Na een uurtje waren we weer terug en gingen we aan het ontbijt. Na het ontbijt lekker gezwommen, wel suf met een zwemvest aan, dat is hier verplicht bij alle wateractiviteiten. Het water is hier erg diep, tot wel 90 meter. Staan kun je dus niet en dan is zo'n zwemvest eigenlijk wel relaxed om een beetje rond te dobberen. Bij alle bungalows ligt een kayak en we hebben vanmorgen een flink stuk gekayaked. Goed om de armen en schouders te trainen. Hier heb je geen sportschool nodig hoor!

Aan het eind van de middag zijn we naar een 'visserdorp'  (is een groot woord hoor voor een paar hutjes hier aan het meer) gevaren. Ze hadden daar grote netten met vissen erin bestemd voor de bungalows hier aan het meer. Ook verkochten ze wat basis levensmiddelen. Daarna nog wat rondgevaren op zoek naar dieren. We hebben een aantal groepen met Indische bizons kunnen spotten, op de olifant na het grootste dier wat hier leeft, gaaf hoor! Toen het donker begon te worden werd het tijd om terug te gaan en te genieten van het diner, het eten hier is fantastisch!

Morgenochtend nog even rustig aan doen hier en dan verder naar onze volgende en laatste bestemming: Koh Samui