Jungle van Khao Sok

2 juni 2019 - Cheow Lan Lake, Thailand

'Knock, knock 10 minutes!' Oei dat is even ruw wakker worden. Slapen in de trein lukte niet zo goed en voor we het wisten stonden we om 5.00u op het verlaten station van Surat Thani...Er was al wel een chauffeur maar nog geen gids. maar even koffie om wakker te worden.

Toen onze gids 'Ot' er was gingen we op weg. Eerst nog langs een lokale markt, met allerlei verse produkten (inclusief varkenskop!) en daarna naar de dam waar we met een longtail boot naar onze floating bungalow gingen. Het was ongeveer een uur varen en wat is het hier prachtig, hoge rotsformaties en met een beetje geluk gaan we hier oa. apen spotten. De jungle geluiden komen ons tegemoet. En dan om een hoekje zien we de bungalows, gaaf zeg zo drijvend op het meer. Centraal het restaurant en links en rechts ervan de bungalows, 30 in totaal.

Deze bungalows zijn luxe (met eigen badkamer), maar toch wel spartaans hoor, maar ook dit gaat wennen. Het terras is natuurlijk aan het meer met prachtig uitzicht.

's Middags gaan we een wandeling door de junge maken. We stappen weer op de longtailboot en stoppen bij de plaats om de wandelen. Wij gaan naar een waterval, en dan ook letterlijk via de weg van de waterval....eh....natuurlijk zijn er hier geen geasfalteerde wegen maar hier moeten we allemaal wel even slikken. Vol goede moed gaan we achter Ot aan, over glibberige rotsen, klimmen via wortels en vasthouden aan lianen zoekt hij een weg omhoog. Om het compleet te maken krijgen we ook nog een tropische regenbui over ons heen en schuilen we in een grot. Boven bij de waterval kunnen onze voeten even lekker afkoelen voordat we weer naar beneden gaan. Best heftig zo'n tocht, maar ook wel een ervaring om mee te maken.

Eenmaal terug bij de floating bungalow staat ons avondeten klaar, alle maaltijden zijn hier inbegerepen.  Toen hoorden we ' monkey, monkey'  en zagen we een aantal makaken hier vlak bij!

Ook in avond ging het weer behoorlijk regenen, maar gelukkig hebben ze hier paraplu's en kwamen we redelijk droog bij onze bungalow