Bangkok

27 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Na een lange 2e etappe met Swiss Air zijn we aangekomen in Bangkok. Een vlucht van 10 uur is toch een hele zit en slapen zat er helaas ook niet in. Verder was de service in het vliegtuig prima: 2 uitgebreide maaltijden en genoeg drinken tussendoor. Ook de flight entertainment was erg uitgebreid.

Eenmaal geland in Bangkok en na de douaneformaliteiten stond onze Thaise gids ons op te wachten met een bordje met onze naam erop. Eerst buiten een Thaise SIM kaart gescoord (handiger voor data) en daarna met de minivan naar ons hotel. Wij konden bijna niet meer onze ogen openhouden van vermoeidheid maar toch werden we weer wakker door de drukte en de chaos hier op straat. auto's, brommers, tuk tuk's en dat allemaal door elkaar.

Bij ons hotel konden we nog niet op onze kamer. Onze gids heeft ons maar een mini tour door de wijk gegeven waar ons hotel is en tips gegeven waar te eten enzo. Het viel ons op dat veel mensen in het lichtgeel waren gekleed: dat bleken de Thai te doen op maandag ter ere van de (nieuwe) koning: goed om te weten!

Eenmaal op de kamer toch ff een dutje gedaan om zo een paar uurtjes slaap te kunnen pakken. Daarna konden we fris en fruitig de buurt op eigen houtje verkennen. Bij de 7/11 drinken gescoord en daarna door Lumpini Park gewandeld. Bijna meteen zagen we een hele grote hagedis die daar in het wild rondlopen. En we werden bijna omver gelopen door tientallen joggers en om 18.00u werden we geacht om stil te staan, er klonk muziek (volkslied???).

Onze eerste Thaise maaltijd bij een restaurant in de buurt, smaakte overheerlijk! En daarna de avond afgesloten in een rooftopbar: Vertigo and Moon in het Banyan Tree hotel. Wat een gaaf uitzicht op de 61e verdieping, Toen we ons hadden geinstalleerd  voelden we druppels....jammer want toen ging deze bar dicht, onze cocktails maar een verdieping lager opgedronken.

Vandaag een fantastisch begin gehad van onze vakantie!