15/8 New York, New York!

16 augustus 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Eindelijk gaan we vandaag naar New York, de meiden hebben hier heel erg naar uitgekeken. Beetje op tijd opgestaan vanmorgen want het is en flinke rit vanaf Washington. Alles ging heel soepel, de auto werd voor gereden (jaja, valet parking!) Bagage werd in de auto gezet, het personeel in dit hotel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
En toen op weg, je merkt nu wel dat het zakenleven in het weekend op zijn gat ligt, het was vanmorgen (maandag dus) een stuk drukker. We hebben nog een glimp van het Witte Huis op kunnen vangen en toen via de Interstates naar New York. Na een plaspauze heb ik ook een stukje gereden in ons bakbeest, ging best goed, maar was wel even wennen. De rit ging heel snel, we waren rond 14.00u in New York bij ons hotel midden in Manhattan, zonder file of noemenswaardige drukte. Alle bagage uitgeladen en toen heeft Marco de auto weer ingeleverd bij het verhuurstation van Budget , 3 straten achter ons hotel. Ondertussen had ik ingecheckt en hadden we onze bagage op de kamer. Ging supersnel allemaal.
Ook hier hebben we weer een ruime kamer, appartement eigenlijk, met keuken, erg mooi en dat midden in Manhattan! Onze kamer is op de 16e verdieping (van de 37!).
Toen hebben we ons gestort in de drukte op straat. Na 5 minuten had je al kramp in je nek van het omhoog kijken. In een rustig tempo naar Times Square gewandeld, supergaaf natuurlijk, met al die reclames. Daarna weer rustig terug, ondertussen geshopt bij de Forever 21 en Superdry.
Ons hotel ligt vlakbij het Empire State Building, en daar zijn we vanavond op geweest, naar de 86e verdieping. Wat gaaf al die lichtjes!
Maar na deze lange dag gaan de lampjes bij ons wel uit.....

Hotel: Dumont NYC an Affina Hotel (aanrader!)