17/8 New York laatste dag.....en weer naar huis

18 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Helaas, onze laatste dag hier in de States is alweer aangebroken. Vanmorgen toch een beetje uitgeslapen, we hoeven pas om 12.00u uit te checken. Marco is altijd vroeg wakker en hij heeft, als een echte New Yorker, ontbijt gehaald bij de deli naast ons hotel. Na het ontbijt hebben de koffers ingepakt, met alle vuile was en souvenirs en voor de laatste keer uitgecheckt. Om half 5 worden we door een luchthavenshuttle service opgehaald, dus we hebben nog even tijd hier.
Om te beginnen zijn we naar the Grand Central Terminal gewandeld, het treinstation wat op loopafstand van ons hotel ligt. De centrale hal was heel erg mooi, echt weer een 'must see'. Vervolgens zijn we in rustig wandeltempo via 5th Av. (Gucci, Prada, Polo Ralph Lauren, Dior, Saks on 5th, etc.) naar Central Park gelopen. Daar kwamen we eerst langs de Zoo (van Madagascar) en daarna zijn we verder gewandeld naar het Museum of Modern Art (van Gossip Girl). Ondertussen een hotdog naar binnen gewerkt als lunch. Toen hebben we de metro gegenomen naar Times Square om vervolgens terug te wandelen naar ons hotel. Het plan was om niet teveel meer te lopen vandaag, nou, dat is niet helemaal gelukt! Om New York goed af te sluiten hebben we nog een frapuccino/cappuccino gehaald bij de Starbucks naast ons hotel.
Onze shuttle naar het vliegveld was ruim op tijd en met een hoop getoeter door de verkeerschaos van Manhattan zijn we veilig op JFK aangekomen.
Nu zitten we bij de gate te wachten tot we kunnen boarden. Ik hoop dat we een beetje kunnen slapen in het vliegtuig...we zijn er allemaal wel moe genoeg voor...