16/8 New York marathon

17 augustus 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Vandaag hebben we bijna de marathon van New York gelopen, tjonge wat een eind. Om te beginnen met de metro, altijd weer ff uitzoeken hoe het werkt, naar zuidelijk Manhattan. Daar zijn we op de, gratis, Staten Island Ferry langs het Vrijheidsbeeld en Ellis Island gevaren. Eenmaal op Staten Island, met dezelfde ferry weer terug naar Manhattan. Daarna zijn we langs the Charging Bull gelopen en daarna naar the Stock Exchange op Wall Street. Toen naar het Memorial 9/11, wat heel indrukwekkend was. Op de plek waar de Twin Towers stonden zijn nu 2 fonteinen gemaakt met op de rand de namen van alle mensen die omgekomen zijn. Echt een plek waar je even stil van wordt..... Er is een nieuwe toren gebouwd naast het memorial : One World Trade Center, 541 meter hoog, nu het hoogste gebouw hier.
Vervolgens weer op de metro gestapt en uitgestapt bij the High Line, een voormalige spoorlijn, waar nu een park omheen gemaakt is. Langs de lijn waren regelmatig plaatsen om te zitten en te genieten van het uitzicht. Bij 34th St weer 'uitgestapt', aan deze straat ligt ons hotel alleen helemaal aan de andere kant, dus nog een flink eind lopen. Onderweg nog 'vette' schoenen voor de meiden gekocht, papa was goed bezig en de meiden helemaal blij gemaakt!
Daarna ff relaxen in het hotel en onze voeten een beetje rust gunnen, dat was wel even lekker! Chipjes en wat te drinken, heerlijk, even weer van energie verzamelen.
De energie hebben daarna nog nodig gehad want we zijn over de Brooklyn Bridge van Brooklyn naar Manhattan gelopen. Je had zo een mooi uitzicht op de skyline, maar wel weer een flinke wandeling zeg, vandaag hebben we 16 km gelopen. Voor wandelaars en fietsers was een aparte baan gemaakt, je liep zo boven de auto's.
Bij een Italiaans restaurant in de buurt van ons hotel hebben we lekker gegeten en nu zijn we weer terug op de kamer. Morgen is al weer onze laatste dag om nog te genieten in the 'City that never sleeps'.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl