14/8 Washington per fiets langs Obama

15 augustus 2016 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we toch een 'complimentary breakfast' hier en daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt. Daarna zijn we op de fiets gestapt, je kunt hier fietsen 'huren' bij capitalbikes. Door de hele stad staan dockingstations waar je een fiets uit kunt halen. We zijn op de fiets naar het Witte Huis gegaan, was weer erg gaaf om te zien. Daarna verder gefietst naar het National World War II Memorial, een mooie fontein met zuilen van alle Staten, en van hieruit naar het Lincoln Memorial, waar Martin Luther King zijn beroemde 'I have a dream' speech heeft gehouden. Van hieruit had je een mooi uitzicht op het Washington Monument (de obelisk). Daarna via het Vietnam Memorial, waar 'the Last Post' regelmatig klonk, weer terug naar ons hotel.
Hier moesten we echt even bijkomen van de hitte, want het is hier nog steeds 36°C! Op onze hotelkamer gelunched en toen met de metro een museum opgezocht. Deze keer het Museum of Natural History, waar alles over dieren te zien is. Ook weer van het Smithsonian Institute, dus gratis toegankelijk en heerlijk koel met airco! Hier hebben we de hele middag doorgebracht, wat een uitgebreide collectie hebben we weer gezien.
In ons hotel was er tussen 5 en 6 uur een soort happy hour met gratis wijn, daar hebben Marco en ik lekker een wijntje gedronken, ook hadden ze hapjes en blokjes kaas, lekker lekker!
Op loopafstand ligt de wijk Georgetown en daar hebben we heerlijk gegeten. Ook waren er leuke winkels, alleen jammer genoeg waren ze al dicht op deze zondagavond. ...
Morgen onze laatste rit van onze reis, New York, here we come!