13/8 Washington DC

14 augustus 2016 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Helaas komt het einde van onze reis nu in zicht.....vandaag gaan we naar Washington. Voordat we in Washington aankwamen zijn we eerst naar het Great Falls National Park geweest. De Potomac rivier, die ook door Washington gaat, stroomt hier over heel veel grote rotsen heen, super om te zien. Aan de weg er naar toe stonden heel veel héle dure Dynasty achtige huizen, ver boven ons budget maar mooi om te zien. Bij het park waren er weer diverse picknickplaatsen met BBQ, echt de vrijetijdsbesteding hier.
Daarna langs Arlington Cemetery gereden, hier is het graf van John F Kennedy. We zijn hier verder niet heen geweest, veels te warm 37°C! Vervolgens langs het Pentagon gereden, beetje saai gebouw, je zag natuurlijk niets van de 5 hoekige vorm als je ervoor staat. En toen naar ons hotel. Dit ligt midden in de stad, en het rijden ging prima, Het was niet druk op deze zaterdagmiddag. Inchecken ging snel en toen naar onze suite (ja,ja). We hebben een aparte zithoek en een keuken erbij. Wel lekker zo een beetje meer ruimte.
Nadat we ons hadden geïnstalleerd gingen we op pad in de hitte. Er zijn hier een aantal musea, die bij het Smithsonian Institute horen, gratis te bezoeken. Veel van deze musea staan rond de Mall. De hitte was een prima excuus om er één van te bezoeken ( die toch al op ons lijstje stond) het Air en Space museum. Met de metro er heen, was even uitzoeken hoe, maar ging best goed eigenlijk toen we wisten hoe we een ticket uit een automaat konden toveren. Het museum ging, natuurlijk, over alles wat met luchtvaart te maken had. Vliegtuigen in alle soorten en maten hingen er aan dikke staalkabels en er waren veel exposities. Een prima begin zo. Hierna een stukje over de Mall gelopen, nog steeds in de hitte, en toen ons hotel weer opgezocht. Hier wat gedronken en bijgekomen van de hitte, voordat we wat gingen eten. Bij Dupont Circle hebben we een restaurantje gevonden, dat was op loopafstand. Hier hebben we lekker gegeten en als toetje naar de Starbucks voor een frappucino voor mij en een cappuccino voor Marco. Morgen onze tweede dag hier in deze mooie stad en gaan we kijken of Obama thuis is.

Hotel: The St Gregory Hotel  (aanrader!)