12/8 Covered bridges en North & South

13 augustus 2016 - Gettysburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vannacht hebben we lekker geslapen en toen we wakker werden was het alweer erg warm. Voordat we gingen ontbijten dronken we nog even koffie en thee buiten. Er staan allemaal stoelen met zicht op de weg, de buggy's kwamen weer regelmatig voorbij, leuk! Na een matig ontbijt pakten we onze spullen weer in. Het was een leuk hotel op een mooie plek, maar met de hoog 'Golden Girls' gehalte.
Onze eerste stop was een mijl verderop bij Kitchen Kettle Village, een toeristische Amish attractie met winkels en 'bakery's', jammer maar dit viel een beetje tegen. Wel hebben we er wat souvenirs gekocht, een puntenslijper in de vorm van een buggy en een magneetje met een buggy erop met 'Xing' (=crossing) eronder. Toen gingen we op zoek naar de covered bridges die je hier veel ziet. Waarom de bruggen overdekt zijn, zijn de meningen over verdeeld: om het hout te beschermen waar de brug van gemaakt is , om het vee makkelijker over te laten steken of om de constructie te verstevigen. Het is iig leuk en apart om te zien!
Daarna werd het weer tijd om de uitgestrekte maisvelden, de Amish boerderijen met grote graansilos (maar zonder elektriciteitskabels!) en de aparte sfeer achter ons te laten en op weg te gaan naar Gettysburg. Een korte rit deze keer, we hebben al heel wat kilometers gemaakt zo. Het hotel was makkelijk te vinden het lag ook weer aan de doorgaande weg. Gelukkig konden we al naar onze kamer en toen we onze spullen hadden gedropt zijn we doorgereden naar de 'battlefields' van Gettysburg. Hier heeft de grootste veldslag uit de Amerikaanse geschiedenis plaats gevonden. Er is een auto route uitgezet langs alle belangrijke plaatsen van deze veldslag en het is een soort openlucht museum. Overal zie je kanonnen, beelden en herdenkingsmonumenten van deze veldslag. Ook weer iets wat je een keer gezien moet hebben als je in de buurt bent!
Daarna weer terug naar het hotel om nog even te zwemmen want het is hier ook weer heel erg warm, 34°C. Vanavond gegeten bij de Italiaan hier vlakbij, dat was zoveel dat we de helft hebben meegenomen, typisch Amerikaans! Daarna het plaatsje Gettysburg nog even doorgelopen, maar daar was jammer genoeg alles al dicht, helaas!
Morgen richting Washington!

Hotel: Days Inn Gettysburg