4/8 Boston Whalewatch .....?

5 augustus 2016 - Braintree, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanacht heerlijk geslapen en de dag goed begonnen met een heerlijk ontbijt. Daarna weer met de T naar Boston. Vlakbij het hotel, nou ja, 10 minuten met de auto, maar dat is voor Amerikanen vlakbij, is een metrostation met een grote parkeergarage. Van daaruit ben je in ruim een half uur in het centrum van Boston.
In Boston bij de haven (New England Aquarium) uitgestapt want we willen walvissen zien! Snel in de rij en we hadden tickets voor de boot van 11.00 u. Om 10.30 in de rij om aan boord te gaan voor de Whalewatch. Op ongeveer een uur varen ligt een gebied, Stellwagen Bank, waar walvissen te zien zijn. Rustig zijn we de haven uit gevaren en hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Boston. Eenmaal op zee ging de snelheid omhoog, wat een geweld zeg! Na ongeveer een half uur ging het alweer langzamer en liep de crew zenuwachtig heen en weer. Er was een 'medical emergency' en de kapitein besloot om terug te gaan naar de haven......Wat? Nee toch, geen walvissen gezien, de tocht werd geannuleerd en we kregen ons geld terug. Hevig teleurgesteld gingen we in de haven van boord en konden bij ticketverkoop ons geld terug krijgen. De overige boten van vandaag waren al volgeboekt, maar gelukkig kunnen we met de eerste boot van morgen mee. Yes, we gaan in de herkansing!
Vlak bij de haven ligt Quincy Market, een voormalige markthal waar nu een allemaal eetkraampjes zitten. Voor ieder wat, Italiaans, Mexicaans, vis, hamburgers, zoet, drankjes en nog veel meer. Daar wat gegeten en toen weer met de T terug naar het hotel.
Op een half uur rijden van ons hotel ligt een grote Outlet Shoppingmall en daar hebben we ons de rest van de middag wel vermaakt. Allemaal hebben we wat leuks gescoord, het blijft leuk: een echte Levi's voor $20!
Een heel andere dag dan gedacht maar wel heel gezellig! Morgen hopen we wel walvissen te zien, voordat we verder gaan naar Lake George.