5/8 Boston Whalewatch part 2

6 augustus 2016 - Lake George, New York, Verenigde Staten

Vandaag krijgen we een herkansing om walvissen te zien. We hebben tickets voor de boot van 10.00u. Marco heeft een strak schema bedacht omdat we vandaag ook naar een ander hotel gaan in Lake George. Dat betekende op tijd op, wekker om half 7! Uitslapen is er nog niet bij geweest deze reis. Het ochtendritueel moet in recordtempo worden afgewerkt, dus de dames moeten een beetje tempo maken. Alles ingepakt voordat we gingen ontbijten. Om 7.00 u zaten we aan het ontbijt, strak volgens schema. Daarna alle spullen in de auto gezet en weer in de T naar Boston. Gelukkig is het station waar we opstappen aan het begin van de 'red line' en kunnen we zitten. Een paar haltes verder zit het propvol en moeten de meeste mensen staan, je zult maar elke dag zo met de metro moeten.
We zijn mooi op tijd bij de haven waar we weer aan boord gaan van de grote catamaran van Boston Harbour Cruises voor de Whalewatch. Een catamaran met 3 dekken en we zoeken een plekje buiten op het middelste dek. Toen iedereen (250 à 300 mensen) aan boord waren gingen we weer op 'jacht'. Na ongeveer 1,5 uur varen zagen we de eerste walvis! Wat gaaf is dit! Op een gegeven moment waren we omringd door walvissen, fantastisch om te zien, soms wel 4 bij elkaar. Zo gaaf dat we dit konden zien. Volgens de crew waren er extreem veel walvissen en zag je dit echt niet elke keer. Na een uur genieten gingen we weer terug naar de haven, jammer, we hadden best nog langer willen blijven. Maar de volgende groep Whalewatchers stond alweer te wachten.
Nog wat souvenirs gescoord en toen in de auto naar Lake George. Het was een flink stuk rijden , 375 km. En helaas: dikke file op deze vrijdagmiddag, getsie, daar zaten we nou niet op te wachten....maar het is niet anders. Onderweg even bij de McDonalds gegeten en toen waren we er eindelijk om half negen hèhè. Morgen de boel hier verkennen maar nu ziet het er al leuk uit. We zitten lekker buiten met een bakkie koffie, heerlijk!

Hotel: Quality Inn Lake George