3/5: Laatste dag in Miami...en de terugreis

4 mei 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste vakantiedag in Florida. Vanmorgen weer onze koffers ingepakt en na het uitchecken hebben we de bagage bij de receptie achtergelaten zodat we nog een dag konden genieten in Miami. We zijn begonnen met een frappucino bij Starbucks aan de Ocean Drive. Daarna hebben we de auto voor laten rijden (ja, ja, valet parking hier in Miami Beach!) en hebben we nog wat rondgereden hier. We wilden nog even kijken in downtown Miami, Coconut Grove, Coral Gables en daarna, als er nog tijd was, nog even shoppen bij Bayside Marketplace. Goed, waar we dus geen rekening mee hadden gehouden: dikke file in downtown Miami! Na een lange tijd stapvoets te hebben gereden, je kon wel goed de skyline en alle hoge gebouwen bekijken, zijn we met een sneltreinvaart door de andere wijken die we wilden zien gereden. Helaas geen tijd meer om te shoppen bij Bayside, we wilden het risico niet lopen weer in de file terecht te komen en te laat te zijn op het vliegveld.

Toen we de bagage op wilden halen brak er een giga stortbui los, het leek wel alsof je een douche aanzette. Marco was helemaal doorweekt nadat we de koffers in de auto hadden gezet. De straten stonden blank! Maar toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan.....Ook op Miami airport ging alles heel soepel, auto ingeleverd en met de shuttle naar de juiste terminal. We hadden al online ingecheckt dus we hoefden alleen onze koffers af te geven. Ze werden netjes doorgelabeld naar Amsterdam, dus bij onze tussenstop in Londen hoefden we ons daar geen zorgen over te maken. Ook de terugreis weer gevlogen met Virgin Atlantic en kan niet anders zeggen dat we heel erg tevreden waren. Alleen had dit vliegtuig een andere indeling waardoor je eerst door de buissiness class liep voordat je in de economy class terecht kwam. Heel vervelend: een bar met champagne en allemaal andere vervelende drankjes en stoelen die je tot bed om kon bouwen. Nee hoor, wij zaten fijn economy, als haringen in een tonnetje want het vliegtuig zat propvol! De service was prima alleen zo'n vlucht 's nachts is toch wel pittig, slapen lukte niet echt ;( Het ging wel snel, wind mee ofzo, want we waren ruim een uur eerder in Londen. Maakte alleen niet uit want we moesten toch wachten op de vlucht naar Amsterdam. Beetje hangen, beetje winkels kijken, beetje lezen en toen konden we weer instappen voor het laatste stukje. Eindelijk (bijna) thuis!