8/8 Uitstapje naar Canada, Niagara Falls

9 augustus 2016 - Niagara Falls, Canada

Vanmorgen de dag weer begonnen met een heerlijk ontbijt, daarna de boel ingepakt en weer in de auto gestapt. Vandaag hoppen we even de grens over voor de Niagara Falls, het zicht op de Falls is vanaf de Canadese kant mooier. Gisteren hadden we een scenic byway, vandaag nemen we 'gewoon' de Interstate richting Canada. Helaas is dit een saai stuk, waar niet veel moois te zien is, even doorbijten dus. Toen we er bijna waren, hebben we wat boodschappen gedaan bij de Walmart, want morgen hebben we geen 'complimentary breakfast'. Maar we kunnen hier prima voor ons eigen ontbijtje zorgen hoor!
Op de Rainbowbridge zien we de Falls, geweldig! Eerst nog even door de douane, want we gaan tenslotte naar Canada, en dan zijn we snel bij ons hotel. Onze geboekte kamer was nog niet klaar, maar we kregen een 'free upgrade' deze is luxer met zelfs een bubbelbad in de kamer, niet verkeerd! We kunnen vanuit onze kamer nog net de 'mist' zien van de Horseshoefalls.
Nadat we de kamer hebben bewonderd, lopen we naar de Falls. Ons hotel ligt vlak bij het toeristische centrum van Niagara Falls. Het is hier net een kermisattractie, voor een dag leuk, maar langer niet. De Falls zijn geweldig om te zien en enorm groot. We wilden in een bootje, de Hornblower, waarmee je vlak langs de Falls vaart. Dat gaan we morgen doen, het was enorm druk en de wachttijd was vanmiddag al 2 uur! Ons hotel ligt op loopafstand, we zijn meestal op tijd op en we hoeven pas om 12.00u uit te checken, tijd genoeg!
We zijn langs de hele boardwalk gelopen en hebben héél veel foto's gemaakt, het zicht op de Falls is zo indrukwekkend. Vooral toen er ook een regenboog te zien was......
In de avond zijn de Falls verlicht en daar was ik wel benieuwd naar. Na het eten was het nog niet helemaal donker en zijn we in het reuzenrad geweest, van daaruit hadden we ook weer een heel mooi uitzicht bij zonsondergang. Na het rad nog even souvenirs geshopt oa. bij de Harley Davidson shop waar Marco een vette zonnebril heeft gescoord en ook nog een halsband voor Mick. En verder nog maple sirup en sleutelhangers.
Weer terug op onze kamer hebben Iris en ik het bubbelbad gebruikt, lachen hoor. Beetje veel sop dus het stroomde bijna over! Bijna de Niagara Falls op onze kamer zei Iris.
Morgen gaan we de Falls van dichtbij bekijken.

Hotel: Courtyard Niagara Falls by Marriot