23/4: Islands of Adventure

24 april 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Sanne heeft er lang op moeten wachten, maar eindelijk gaan we naar IOA met HARRY POTTER!
Weer met de benenwagen naar het park en daar als eerste naar " The wizarding world of Harry Potter" Daar wachtte ons een teleurstelling want de Forbidden Journey deed het niet vanwege een technische storing. We konden wel de kasteel tour doen en we konden op ons gemak alles bekijken. Het is alsof je in de film bent beland, je loopt door de kassen met mandragora's, daarna loop je door de gangen van Zweinstein met pratende schilderijen langs het kantoor van professor Perkamentus. Buiten genoten van de huisjes van Zweinsveld en het kasteel Zweinstein. Met z'n vieren zijn we in een achtbaan geweest, ik heb nu de smaak te pakken! Het was een achtbaan waar je onderaan hangt en ging behoorlijk heftig, ik kwam er wel een beetje zweverig uit. Daarna tijd voor een boterbiertje en toen zijn we verder gelopen naar Jurassic Parc. De wereld van de dino's. Ook weer veel herkenbare dingen uit de film. Voor de meiden iets lastiger want die kenden de film niet. Hier was een attractie met een bootje langs bekende filmfragmenten met als afsluiter een vrije val : you will get soaked!! ( nou en of). Verder gelopen in het park kwamen we in een stripverhaal terecht met oa. Popey. Hier ook weer twee natte attracties, weer werden we allemaal "soaked", gelukkig was het vandaag zo'n 30 graden dus heel erg was het niet. Alleen zo'n natte broek voelt toch niet zo lekker aan....
In de wereld van de superhero's zijn Marco en Sanne in de " Hulk" geweest, we wilden ook naar "Spiderman" maar die had ook technische problemen, jammer. Toch maar weer even teruggegaan naar Harry Potter en the Forbidden Journey deed het weer! Wel een lange wachttijd.... toch maar in de rij want we wilden het toch wel erg graag zien. Nou, het duurde ver-schrik-ke-lijk lang: ruim anderhalf uur! Maar het was zeker de moeite waard, een heel aparte vlucht door de bekende dingen uit de films.
Als laatste nog een piraten stunt show gezien en toen via een suikerzoete wereld van Seuss landing (?) naar de uitgang.
Het was weer een superdag, maar ongelooflijk vermoeiend. We hebben deze dagen heel wat kilometers gemaakt, vanaf morgen gaan we met een wat langzamer tempo verder met onze vakantie.