28/4: Mangroves en dure huizen

29 april 2014 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Jammer genoeg gaan we vandaag afscheid nemen van het mooie Sanibel. Er is op het eiland een mangrovebos, het J N Ding Darling National Wildlife Refuge. Dit is een reservaat met veel mangroves en dieren, oa. vogels, krokodillen etc. We zijn er met de auto doorheen gereden en regelmatig uitgestapt om te kijken of om een stukje te wandelen. Veel springende vissen gezien en witte pelikanen en een paar krabbetjes, verder viel het een beetje tegen. Ik had gehoopt een krokodil te zien maar helaas..( Iris blij) Sanne heeft nog een manatee (zeekoe) knuffel gekocht in het bezoekerscentrum.
Na het natuurgeweld hebben nog wat souvenirs gescoord voor het thuisfront en toen zijn we naar onze volgende bestemming gereden : Naples. Een korte rit deze keer, een uurtje rijden en toen waren we er. Ons hotel ligt aan de US 41, de zgn. Tamiami Trail. Langs deze weg allemaal grote shoppingmalls, restaurants en hotels. Weer een mooi hotel, niet zo luxe als in Sanibel, maar toch prima. Eerst maar een duik in het zwembad want het is hier erg warm. Net als in de andere hotels, zijn er "pooltowels" , en je kunt gratis koffie tappen in de lobby. En morgen weer een lekker ontbijtje!
's Avonds zijn we door Old Town Napels gereden. We dachten al hele mooie huizen gezien te hebben maar hier vallen de ogen uit ons hoofd, wat een huizen! Dynasty is er niks bij. Wel een chique bedoeling overal en we hebben buiten het centrum wat gegeten, dat paste beter bij ons budget haha.
Zo dadelijk lekker slapen, morgen gaan we de Everglades bekijken.

1. Nellie hillebrink:
    29 april 2014
    Dat is wel gezellig zulke mooie huizen alleen kijken niet aankomen
  2. Jacqueline:
    29 april 2014
    Hoi hoi, leuk verhaal weer. Valt er ook nog wat te dromen toch vwb die huizen haha.
    Everglades zal een hele ervaring zijn brrrrr krokodillen. Veel plezier!