29/4: Everglades

30 april 2014 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen weer kunnen ontbijten in het hotel, lekker om de dag zo te beginnen. Hier kun je, behalve de gebruikelijke dingen zoals toast en muffins, ook wafels bakken.
Met onze buiken gevuld gingen we op weg naar de Everglades. Natuurlijk stond er een tocht met een airboat op het programma. Eenmaal op de boot gaf de captain dat we geen " gators" zouden zien omdat het water te zout was. Maar ook ondanks dat was het een geweldige tocht, wat een geweld die propellers! We kregen gehoorbescherming op en dat was wel nodig. We gingen door de mangroven en door het grasland, stinken als ik weet niet wat, maar wat een ervaring. Nog wel een wasbeer gezien in de bomen en dat was het wat wild betreft. Omdat we toch nog wel een alligator wilden zien hebben we een scenic drive gedaan, waar we er een aantal hebben gezien in het water. Wat een griezels, veilig vanuit de auto hebben we ze bekeken.
Na de Everglades zijn we teruggereden en zijn we naar Marco Island (geen grapje, bestaat echt!) gegaan en even rond gereden daar. Geen verkeerde plek als je een goed gevulde portemonnaie hebt. Alle huizen lagen aan het water en hadden een aanlegsteiger met boot.
Toen vonden we het tijd voor een duik in het zwembad, even heerlijk afkoelen.
Voor het eten zijn we nog naar de Pier van Napels geweest. Ook leuk om te zien, veel mensen die aan het vissen waren. Weer een dolfijn gezien en pelikanen. Het centrum hier is 5th Avenue, maar wel in het dure segment. Zo stond er bv. een Rolls Royce Cabrio, tja, dat zie je hier zo maar in het wild. Net als golfbanen, die zie je hier op elke hoek van de straat. Wij hebben ook gegolfd vanavond, alleen dan Adventure Golf. Midgetgolf op zijn amerikaans, zeg maar.
Vandaag weer een drukke dag gehad, morgen een lange rit voor de boeg, naar Key West. En daar is Iris jarig!