30/4: Naar de Keys

1 mei 2014 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken uit Napels, we hadden een lange rit voor de boeg naar Key West. Ik heb gereden, het eerste stuk ging we door de Everglades. Een kaarsrechte weg van 140 km, na 10 km moeras gezien te hebben wil je wel wat anders zien, dus dit was wel even doorbijten. Voordeel is wel dat je niet verkeerd kan rijden ;). Daarna ook weer een lang stuk over de Overseas Highway. Dit gaf wel wat meer afwisseling, erg mooi uitzicht op zee, afgewisseld met rommelige camper plaatsen (RV Parcs), restaurantjes en bootverhuur.
Op Islamorada zijn we even gestopt voor een plaspauze en een drankje. Het was bij een soort Hippie tent en er zwommen "tarpons", die je ook kon voeren. Wat een joekels van vissen, dat voeren hebben we aan anderen overgelaten.
Na nog een heleboel kilometers kwamen we aan in Key West. Allemaal helemaal gaar van 6 uur autorijden, wachtte ons een hele leuke verrassing: we kregen een upgrade van de kamer. We hebben nu een appartement van 2 verdiepingen, een woonkamer, 2 slaapkamers, 2 badkamers en voor en achter een groot balcon, helemaal super. Hier gaan we ons zeker vermaken deze 2 dagen.
Tegenover ons hotel is een shoppingcenter met een " Thank God it's Friday " waar we heerlijk gegeten hebben. We hadden geen zin meer om nu nog naar het centrum van Key West te gaan. Dat gaan we morgen doen. En dan is er één jarig hoera, hoera....

1. Jacqueline:
    1 mei 2014
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, hieperdepiep hoera!
    Iris, gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van.
  2. Anke en Maaike:
    1 mei 2014
    Hallo Iris, heel veel felicitaties voor je 11ste verjaardag!. Er zijn maar weinig meisjes die kunnen zeggen dat ze die in Amerika gevierd hebben... Een fijne dag nog en de groetjes aan iedereen.
    Anke en Maaike